Jeśli ktoś będzie prowadził własną firmę, to niejednokrotnie będzie miał do podejmowania sporo najróżniejszych decyzji. Ważne przy tym jest to, aby takie decyzje podejmować w oparciu o jak największą ilość informacji, które mogą w tym pomóc. Informacje takie można pozyskiwać różnymi sposobami. Często po prostu to będą dane uzyskane z przeanalizowania raportów sprzedażowych, lecz coraz większa liczba firm zaczyna też sięgać po różnego rodzaju niezależne badania. Te wykonywane są z reguły przez całkiem niezależne, zewnętrzne firmy, i jeśli dobrze się je wykona, to mogą dostarczyć naprawdę dużo cennej wiedzy.
Jednym z głównych obszarów są badania marketingowe, mające na celu pomiar efektywności prowadzonych działań promocyjnych. Na ich podstawie otrzymać można informacje na temat tego, jak konkretna marka i jej wizerunek spostrzegane są wśród klientów czy jak przedstawiają się oferowane produkty czy usługi. Dość duże znaczenie też mają testy czytelności ulotek czy reklam, przez co stosunkowo prosto można zaplanować i wdrożyć pomysły na poprawę.
Dużo firm decyduje się też na badania rynku, które dla części osób to dokładnie to samo co marketingowe. Lecz w praktyce różnic jest sporo, przede wszystkim ze względu na to, że badania rynkowe analizują konsumenckie zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje. Żeby były one możliwie wiarygodne, to stosuje się często bezpośrednie lub telefoniczne rozmowy. Jeśli będą dobrze wykonane, to dostarczą wielu potrzebnych do późniejszych działań informacji.
+Tekst Sponsorowany+