Każdy użytkownik Internetu, nawet zupełny amator w tej dyscyplinie może utworzyć i prowadzić własną witrynę. Takie tak zwane domowe witryny WWW właściwie tworzą za nas programy, my wyłącznie wpisujemy treść informacji i decydujemy o wyglądzie tekstu (rozmiar czcionki, kolor) oraz wybieramy grafikę i zdjęcia, jakie mają zdobić rzeczoną domenę internetową.
Dowolność tematyki jest gigantyczna, nikt nie kontroluje takich witryn oraz jeżeli nie znajduje się na nich pornografia dziecięca, filmy bądź zdjęcia uwidoczniające przemoc, czy nie nawołujemy przez nie do nienawiści, na przykład rasowej, to możemy być spokojni o ich istnienie. Strony takie jesteśmy w stanie umieszczać na bezpłatnych serwerach, lub- jeżeli intryguje nas niezwykle adres naszej profesjonalnej strony- na serwerach płatnych, lokalnych, lub zagranicznych.
Mamy prawo nawet na takiej witrynie zarobić pieniądze – na przykład umieszczając bannery reklamowe różnych korporacji. Na ogół same zgłaszają się one do twórców poczytnych i kultowych witryn internetowych WWW oraz oferują swoje usługi w tej dyscyplinie. Każda licząca się dzisiaj korporacja, czy instytucja musi mieć własną witrynę internetową WWW – jeśli chcesz, by była fachowa, wstąp na strona internetowa dla dewelopera. Organizacje, stowarzyszenia, czy agencje również nie próżnują w tej kwestii. Za taką stronę internetową jednostka gospodarcza nie płaci niemało, a korzyści wynikające z jej istnienia są z pewnością wymierne.
Dziś kontrahenci i petenci przeważnie informacje dotyczące instytucji czerpią właśnie z Internetu. Co poniektóre z tych instytucji wprowadziły nawet szansę załatwienia wielu spraw w sieci. Tak też część wniosków urzędowych jesteśmy w stanie składać już przez Internet, w ten sam sposób zapisywać można się do szkół, czy na studia. Sklepy tworzą możliwość robienia tak zwanych wirtualnych zakupów na swoich witrynach. Nawet pokaźniejsze markety spożywcze wysyłają zakupy wcześniej zamówione w Internecie do domu zadowolonego kontrahenta. Serwisy natomiast uruchamiają stopniowo możliwość obsługi online. Klient może bezpośrednio zgłaszać usterki na przykład sprzętu oraz rozmawiać z obsługującym go na bieżąco pracownikiem serwisu.